Translate

الثلاثاء، 12 فبراير 2008

تاجين

السلام عليكم
عشان نخلص الديون اللي علينا كدا ونبقي في السليم هنجاوب علي التاجين اللي اتبعتوا من اجدع بنوتة
الاجابات هتبقي...حادة ...وقاطعة...وسريعة
اللي دخل الجيش هو اللي يعرف يعني ايه حادة وقاطعة وسريعة
نبدأ علي بركة الله
الاول
-----
هل توافق على حذف خانة الديانة من البطاقة الشخصية ؟
لا طبعاً...امال هتجوز ازاي

.ما رأيك فى المثليين ؟ هل هى حرية شخصية ؟
هل توافق على الإعتراف بالمثليين ؟ هل لديك أصدقاء من المثليين ؟
ادخلوا هنا وهتعرفوا رأيي بصراحة في كل حاجة
جاتهم القرف

هل تعتقد بوجود إضطهاد للمسيحين فى مصر ؟
إسألوهم إن كانوا ينطقون
من هو الشخص الذى تختارة لرئاسة مصر ؟
زكي جمعة

أذا قمت بتأسيس حزب سياسى
من هم الأشخاص الذين ستقوم بضمهم فى الحزب ليشاركوك فى حكم مصر حال فوزك فى الإنتخابات ؟
سيد مدبولي
ابراهيم عبد المنعم
كمال السيد جابر
محمود عطا ابو المكارم
.
.
.
هما مين دولة؟؟؟

هل توافق على مشاركة كل من : الإخوان المسلمين - الأقباط فى الحكم ؟
لا طبــــــــــــعاً
ومن غير ليه
فى رأيك الشخصى .. ما هى أفضل مدونة على بلوجر قمت بزيارتها ؟
كل مدونة بدخلها وبكتب فيها رد اشكر صاحبها
لأن جمال المدونات بيبقي نسبي...يعني كل مدونة جميلة في إتجاه معين مينفعش يبقي في مقارنة بينهم

هل توافقين على الزواج من رجل مطلق ؟
بسم الله الرحمن الرحيم
الاسم محمد
النوع ذكر
أيهما تفضل كزوجة .. امرأة عاملة ، أم ربة منزل ؟
الاتنين
اذا تزوجت وأنجبت ولدين وبنتين .. أى الأسماء تحب أن تسمى ؟
ولدين................ وبنتين؟؟؟ يعني 5 عيال؟؟؟
الله يعطينا العافية

هل تعتقد أن توريث الحكم فى مصر . . سيتم فعلا أم لا ؟
لا يعلم الغيب الا الله

.فى رأيك الشخصى : ماهو أفضل إنجاز لحكومة مبارك ؟ وما هو أسوأ عمل قامت به ؟
نو كومنت
----------------
الثاني
دخلت مجلس الشعب من اوسع ابوابه ايه هو رمزك الانتخابى المفضل ؟؟؟؟
الطريشة
كنت تفضل الدخول مستقل او تتبع حزب معين ؟؟؟؟
اعملي حزب في السريع وادخل بيه...بس يكون مرحرح شوية كدا عشان التسلخات
اذا دخلت مستقل هل توافق على التوقيع للحزب الوطنى بعد نجاحك كمستقل ؟؟؟؟
هو دا هيبقي بمزاجي يعني؟؟
يعني هما هيسبوني اختار ؟؟
ايه اول حاجه هتعملها لنفسك ولاسرتك ؟؟؟؟؟
اول حاجة هعملها نفسي هخصخص قناة السويس عشان اصطاد فيها براحتي من غير تصريح
اما بالنسبة لأسرتي فهجبلهم سندوتشان كفتة


ايه المشروع اللى ناوى تعمله لاهل دايرتك ؟؟؟؟دون ذكر اسم الدائره ان اردت

بلاي إستيشن

قدمت سؤال للحكومه ايه هو السؤال ؟؟؟؟؟
صفوت الشريف بيشتغل ايه بالضبط؟؟


استجواب لوزير ؟؟؟ وليه؟؟؟
هستجوب كل الوزراء
بس تفتكروا هيبقي منه فايدة؟؟
هل انت مع الخصخصه ؟؟؟؟؟؟
لو رحتوا شفتوا مكاتب العمل اللي في مديريات القوي العاملة هتكرهوا الكلمة ديه اوي

هل انت مع قطع العلاقه مع اسرائيل ؟؟؟؟؟
لا طبعاً
لازم تبقي في علاقات مع إسرائيل...بس لازم العلاقات ديه تبقي منيلة بستين نيلة وزي الطين

هل تؤيد الحرب على العراق ؟؟؟؟؟؟؟؟
هو حضرتك مين بالضبط؟؟؟
.هل تؤيد مرور الامريكان فى القناه ؟؟؟؟؟؟
طبعاً يمروا...بس بشرط...نرمي عليهم نابلم من فوق كوبري السلام

.بتمرر التاج ده لمين ؟؟؟؟؟؟؟؟
علي ما اعتقد إن كل الناس اخدته
بس تقريبا بتوع اسماعيلية مخدهوش
يبقي يروح لأهل اسماعيلية

هناك 15 تعليقًا:

ا بـن عــمــر يقول...

أول مرة أدخل على مدونتك ولن تكون الأخيرة باذن الله
اجابات جميلة بس فى أسئلة كتير كروتنا فيها
جزاك الله خيرا

موجة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيك يا محمد
مساء الفل يا ريس
تاجين في الراس .. اكيد توجع يا بيه
بس اجاباتك جميلة قو قوي عنهم
انا لاني اجابت عليهم في المدونة عندي فمهتم اني اقرأ اجابات الاخرين علشان اعرف وجهات النظر المختلفة في المواضيع دي
انتا كنت جريء في اجابات
ومتحفظ ف اخرى
لكن على أي حال كانت قراءة ممتعة
بس عندي سؤالين :
هو رمز الطريشة دا يبقى ايه ؟
وهو مين زكي جمعة ده ؟
ههههههههههه

خالص تحياتي
احمد

Desert cat يقول...

انا مش عرفت اركز فى الاجابات قد ما كنت بضحك
ربنا يبشرك بالخير

Empress appy يقول...

لا طبــــــــــــعاً
ومن غير ليه
ده اجابتك على سؤال الاقباط والاخوان يمسكوا الحكم وانا كمان بس انا عارفه ليه وعندى اسباب للاتنين وخاصة الاقباط
اجابتك حلوة قوى بجد اول مرة اشوف حد يجاوب على التاج ده بالشكل الصريح قوى ده انا أجلته علشان عارفه اجابتى هتصدم الناس
سسلم ليه على الاسماعليه على ما اجى بس الجو يبقى كويس وكلها ساعه وابقى هناك فى اجمل شارع شوفته بتاع عمارة السياحى

عصفور المدينة يقول...

إجابات سريعة جداا
قرأت تدوينة المثليين وآراؤك فيها تفصيلية
:)

بارك الله فيك

عالمى ازرق يقول...

طيب اما تصطاد من قناه السويس اعمل حسابي فى السمك

شوفت اهى اجاباتك هتطمع الناس فيك

ToOoKa يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ههههههههههههه
ما شاء الله التخرج عامل عميلو لاحظت انك مبسوط
ربنا يزيد انبساطك يارب

وانا بقة حعمل نفسى مش واخده بالى واستعبط وحقول

الحمد لله انا مش من الاسماعيليه

اه برخم بقة

على العموم تسلم ايدك واكيد مش حكسفها

بس ادينى فرصة افضى لانى اليومين دول مشغوله شوية

اما تعليقى على اجاباتك ككل
فخير الكلام ما قل ودل

بعدين زلنطين ايه يابنى انا ما بخدش بالى اساسا من اليوم دا

انا معرفش عيد غير العيد الصغير والكبير اما الباقى فدى كلها شكليات او تقدر تقول انا بستهبل واطنش

ومبرووووووووك على التخرج يا اسمعلاوى
أختك توكا

ToOoKa يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ايه يا سيدى دا انا اغيب كام يوم الاقيك كتبت دا كلووووو

مبرووووووووووووك ياسيدى على التخرج
وأكيد فى ناس لسه كويسه وزى الفل

عارف احلا ايام هى الايام اللى بتكون مع اصحاب كويسه اوى اوى بس فى ايام صعبة اوى اوى
عن تجربه والله مر عليها اكتر من 3 سنوات الاصحاب اللى بتقضى معاهم اصعب الاوقات عمرهم ما بيتنسو وحتفضل دايما تفتكر الايام دى والغريب بقه انك مش حتفتكر اى حاجه وحشه وكل اللى حتفتكرو المواقف الحلوه اللى جمعتكو سوا

ربنا يسعدك ويوفقك انت وكل زملائك

اللى دوشتك النهرده
توكا

Empress appy يقول...

محمد
سورى جيت تانى بس احييك على موضوع المثليين انا لسه قريته حالا انا دايما اقول للناس اللى بتقول حريات وبتنجانات انا الحريه لها اسقف لازم منتخطهاش

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً يقول...

اول زيارة لي

وان شاء الله لن تكون الاخيرة

تاجين اكثر من رائعين

ولكن الطريشة قاتلة فلماا هي

انت كده هيقولوا عليك صحراوي صحراوي يعني

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

هو مين زكي جمعة دة
طبعا خير الكلام ما قل ودل
ضحكتني مووووووووووووووووووووووووووووووت
والله دي اول مرة ادخل مدونتك بس مش هتبقى الاخيرة باذن الله
يلا همتك وورينا الموضوعات الجامدة منتظرة بشغف
دمت بخير
السلام عليكم

حوريه يقول...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
ازيك يا اخى العزيز محمد ؟ وحشتنا كتير ..
كل سنة و انت و كل اصدقاء مدونتك طيبين ..
اجاباتك فى الناجين هايلين خالص ..
يسلموا اديك يارب ..
مدونتى فى انتظاركم ..
ناديه الشهيرة بحوريه

عروسة ننوسة يقول...

لو قلتك انك هايل فى اثارتك لاسئلتك تصدقنى؟
بجد الاسئلة هايلة والاجمد منها الاجابات
برافو عليك

Vague يقول...

كويس جدا
بس ليه من غير لا
لازم تقول السبب..

وبعدين انت كان شكلك مستعجل وانت بتكتب يا بو صابر

المهم..
انا مش هاخد التاج ده عشان مبفهمش في مجلس الشعب قوي

تحياااتي
ادم

د/اجدع بنوته يقول...

انا اسمى مكتوووووووووب

طيببببببببببببببببببب


هل توافق على مشاركة كل من : الإخوان المسلمين - الأقباط فى الحكم ؟

لا طبــــــــــــعاً
ومن غير ليه

لا تعليق

باقى الاجابات زى العسل